Alan Watts s-a nascut in Londra, in anul 1915. Devine fascinat
de Orient si incepe sa publice in Journal of the London Buddhist
Lodge mai inainte de a scrie prima sa carte. Se muta la New York
in 1938 si apoi la Chicago, unde va functiona ca preot anglican
timp de sase ani, inainte de a fi exclus din randurile preotimii.
Se muta apoi la San Francisco, unde va preda la Academy of Asian
Studies. Este influentat in conceptiile sale de D.T. Suzuki si Christmas
Humpreys. Ulterior ii va cunoaste pe Joseph Campbell si pe compozitorul
John Cage. Alan Watts a fost profund atasat de filosofiile indiene
(in special Vedanta si buddhismul), precum si de gandirea taoista.
Scrierile lui vorbesc in special despre buddhismul Zen. Devenit
decan al Academy of Asian Studies din San Francisco, tine regulat
conferinte si are emisiuni frecvente la radio. In anii ce vor urma,
face numeroase calatorii in Japonia si Europa, unde sustine conferinte
la cele mai importante universitati. Cu aceasta ocazie se intalneste
cu C. G. Jung. In anii 1970, Alan Watts devine cel mai renumit interpret
al gandirii orientale in Occident, atat prin cartile sale cat si
prin numeroasele sale emisiuni tinute la radio si televiziune. Moare
in 1973 lasand in urma o opera vasta.
Sursa: site-ul Editurii HERALD
Pagini pe site din scrierile lui Alan Watts:
Cartea despre acel tabu care te împiedicã sã
afli cine esti aici
VIATA CA EXTAZ. Natura, bãrbatul, femeia AICI
si aici publicata
2014
INTELEPCIUNEA NESIGURANTEI aici
publicatã 2015
DUH SI CONTEMPLATIE - Editura HERALD aici
La Editura HERALD au apãrut mia multe cãrti
de Alan Watts, ultima si cea mai interesantã, poate, o
autobiografie: PE CALEA MEA.
Totusi... cu riscul de a supãra multã lume trebuie
sã precizez ceva.
Pentru o imagine mai completã si mai realistã
despre omul care a scris aceste cãrti atât de expresive
vã recomand sã cititi si cartea biograficã
Zen Effects: The Life of Alan Watts
scrisã de Monica Furlong
Detalii carte pe AMAZON aici:
https://www.amazon.com/Zen-Effects-Watts-SkyLight-Lives/dp/1893361322
E posibil ca tocmai inteligenta lui strãlucitã
sã-l fi împiedicat sã INTRE pe usã
ÎN REALITATEA Totului despre care vorbeste în cãrtile
sale, o REALITATE în care nu se ajunge prin inteligenta
mintii, ci prin experientã interioarã, adicã
prin altceva "calitativ mai mult" decât inteligenta.
O realitate care nu trebuie cuceritã si nici posedatã,
ci cãreia îi apartinem. Pãrerea mea... cu
riscul de a supãra pe multã lume, stiu. Dar nu vreau
sã trimit pe nimeni într-o directie inversã
celei care duce la experienta autenticã de regãsire
a apartenentei la TOT. Experientã despre care vorbeste
din propria experientã de viatã si din cea de terapeut
K.G. Durckheim care i-a ajutat pe atâtia sã gãseascã
intrarea în aceastã Realitate a Totului.
Acea apartenentã la TOT valabilã "de drept"
nu devine "de fapt" decât printr-o revelatie,
drept rãspuns si APOI ca urmare a unui travaliu interior
sustinut din partea omului. Iar, dupã aceea, mentinerea
în aceastã Realitate se asigurã printr-o viatã
dedicatã si printr-o practicã spiritualã
de care omul are nevoie, nu Dumnezeu are nevoie.
A rezolva toate acestea
prin simple declaratii intelectuale, rationale, ale mintii,
este o copilãrie, o simplificare grosolanã.
Omul nu face acest efort ca sã obtinã
ceva ce are deja teoretic, ci ca sã înlãture
piedicile din el însusi care îl împiedicã
sã aibã parte de ceea ce teoretic are, adicã
sã fie una cu TOTUL. KGD o spune mult mai responsabil:
omul apartine la aceastã MARE UNITATE A VIETII si participã
la ea.
Personal, nu cred cã Alan Watts vorbeste
din experienta trãirii Zenului, a practicãrii lui,
ci numai dintr-o inteligentã - strãlucitã,
e drept. În cazul lui este valabil diagnosticul pus
de înteleptii orientali gândirii occidentale. modului
nostru de a privi: Dacã priviti
în interior asa cum priviti în exterior veti face
din interior un exterior.
Iar viata lui AW o confirmã. Asa
se explicã GOLUL INTERIOR care cere sã fie umplut
cu ceva, în absenta prezentei interioare binecuvântate
a Totului. Dar un mod de viatã hedonist nu umple golul
interior, ci îl amplificã. Faptul de a recurge la
droguri, la sex, la alcool pentru a umple golul interior ar trebui
sã dea de gândit celor care iau de bunã directia
pe care o dau cãrtile lui.
Este foarte atractiv sã afli cã
nu trebuie sã faci nimic decât sã-ti urmezi
propria plãcere în viatã.
Dar câti dintre cititorii lui A.W.
stiu cã acesta a ajuns în ultimii ani la faza de
delirium tremens? Si cã viata a ajuns pentru el
o povarã la nici 58 de ani. "Beau ca sã nu
mã simt atât de singur." sau
"Dacã nu beau nu mã simt sexy"...
Nu trebuie sã devenim "asemenea unui bebelus"
pentru a regãsi contactul cu TOTUL(cum spune AW), ci omul
trebuie ca printr-un mers înainte
sã regãseascã aceastã UNITATE
pierdutã si astfel sã evolueze. K.G. Durckheim relateazã
logic acest proces în cãrtile sale. El chiar vorbeste
dintr-o realitate interioarã a prezentei Totului.
Alan Watts a ignorat un aspect fundamental:
constientizarea continuturilor inconstientului, a ignorat constientizarea
si integrarea Umbrei.