Elisabeth Kubler-Ross
Moartea este un nou soare
Traducere din volumul
LA MORT EST UN NOUVEAU SOLEIL
Alte fragmente traduse din cãrtile scrise de EKR aici:
Lectii de viatã aici
Alte pagini despre procesul de tranzitie al mortii si despre
viata de dincolo puteti gãsi pe PAGINA dedicatã
acestui subiect: aceasta
Fiecare va avea parte de cerul aşa
cum şi-l imaginează.
Concepţia despre cer depinde de factori culturali.
…moartea nu există…
dar
bineînţeles că responsabilitatea acestei vieţi
ne incumbă şi ne urmează dincolo,
…când vom vedea si ne vom confrunta cu
ceea ce am fi putut deveni…
... toată viaţa voastră de aici de jos nu este
decât o şcoală prin care trebuie să treceţi,
trebuie să învăţaţi aici anumite lucruri
şi să ieşiţi victorioşi din anumite
încercări.
...nu existã decât douã frici: frica de
a cãdea si frica de zgomot... toate celelalte ne-au
fost induse...
Majoritatea dintre noi au crescut ca prostituate.
Era mereu: Te iubesc „dacă”…
Sfintele
Scripturi abundă în exemple de limbaj simbolic.
Si dacă oamenii si-ar asculta mai mult componenta intuitiv-spirituală,
în loc să otrăvească
mesajele acestei minunate surse de comunicaţie
cu propria lor negativitate,
cu fricile lor,
cu sentimentele lor de culpabilitate,
cu dorinţa de a-i pedepsi
pe alţii sau pe ei înşişi,
ei ar începe să înţeleagă şi minunatul
limbaj al muribunzilor,
atunci când aceştia caută să ne împărtăşească
grijile lor, cunoaşterea lor şi percepţiile
lor.
Elisabeth Kubler-Ross – La mort est un
nouveau soleil, ed. POCKET, France, pag. 134
Adevărata mea sarcină
– şi aici am nevoie de ajutorul dvs – constă în
a spune oamenilor că moartea nu există. Este
important ca umanitatea să ştie, căci noi ne
aflăm în pragul unei perioade foarte dificile, nu numai
pentru America, ci pentru toată planeta Pământ.
Nouă ne revine vina pentru setea noastră de distrugere,
pentru armele atomice, pentru lăcomia şi materialismul
nostru, pentru comportamentul nostru în materie de poluare.
Suntem vinovaţi de a fi distrus atâtea daruri ale naturii,
suntem vinovaţi de a ne fi pierdut spiritualitatea. Exagerez
puţin, dar în mod sigur nu prea mult. Singurul mijloc
de a aduce o schimbare pentru venirea unei noi ere, constă
în aceea ca pământul să înceapă să se
zguduie pentru ca noi să fim zgâlţâiţi.
Trebuie să ştiţi acest
lucru, dar nu trebuie să vă fie frică. Numai
deschizându-vă spre spiritualitate şi dispărând
frica veţi ajunge la o comprehensiune şi la revelaţii
superioare. Toţi pot ajunge la aceasta. Nu aveţi
nevoie pentru aceasta să vă adresaţi unui guru,
nici să mergeţi în India, nu vă trebui nici
un curs de meditaţie. Este suficient să învăţaţi
în linişte să intraţi în contact cu eul vostru.
Aceasta nu vă costă nimic. Luaţi contact cu
propria voastră fiinţă profundă şi
învăţaţi să vă debarasaţi
de orice frică. Un mijloc pentru a nu mai avea
frică este acela de a şti că moartea nu există
şi că tot ceea ce ni se întâmplă în această
viaţă serveşte unui scop pozitiv.
Debarasaţi-vă de negativitatea voastră, începeţi
să luaţi viaţa ca pe o provocare, ca pe un
loc de examen de a vă pune capacităţile interioare
şi forţa voastră la încercare.
Nu există întâmplare. Dumnezeu nu
este cineva care pedepseşte şi condamnă. După
ce veţi fi părăsit definitiv corpul vostru
fizic, veţi ajunge la un loc care este desemnat a fi
infern sau cer, ceea ce nu are nici o legătură cu
Judecata din Urmă. Ceea ce am aflat
de la prietenii noştri care au plecat, ceea ce am aflat
de la oamenii care au revenit este siguranţa că
fiecare fiinţă după trecerea ei – după
ce a resimţit în tot acest timp sentimentul de pace,
de echilibru şi de plenitudine şi a întâlnit o persoană
iubită pentru a o ajuta cu ocazia acestei treceri -
trebuie să privească ceva care seamănă
cu un ecran de televiziune unde se reflectă toate faptele
noastre, toate cuvintele şi gândurile noastre pământene.
Avem astfel ocazia de a ne judeca noi înşine în locul
unui Dumnezeu sever. Prin viaţa voastră de aici
de jos vă creaţi încă de acum infernul sau
cerul vostru de dincolo.
(pag. 83-85)
A trăi şi a muri
Mulţi spun: „Dr. Ross a văzut prea
mulţi muribunzi. Acum începe să devină bizară.”
Opinia pe care o au oamenii despre voi este problema lor şi
nu a voastră. Este foarte important să ştim
asta. Dacă nu aveţi ce să vă reproşaţi
şi vă faceţi treaba cu iubire, vor scuipa peste
voi, vă vor face viaţa dificilă. Şi zece
ani mai târziu vi se vor da 18 titluri de doctor honoris
causa pentru aceeaşi treabă. Aşa este
viaţa mea acum.
Atunci când, de-a lungul a multor ani stai
la căpătâiul unor copii şi persoane în vârstă
care mor, când îi asculţi, şi îi asculţi întra-adevăr,
îţi dai seama că ei ştiu că moartea este
aproape. Deodată cineva vă spune la revedere în
timp ce voi sunteţi departe de a crede că moartea
poate să survină curând. Dar dacă nu refuzaţi
această declaraţie şi rămâneţi aşezat,
muribundul vă spune tot ceea ce ar vrea să vă
comunice. Când acest bolnav moare pe urmă, aveţi
sentimentul bun de a fi fost poate singura persoană care
i-a luat cuvintele în serios.
Noi am studiat 20000 cazuri din lumea întreagă
de oameni care au fost declaraţi clinic morţi şi
care au fost readuşi la viaţă. Unii au revenit
în mod natural, alţii numai după o reanimare.
Aş vrea să vă explic foarte
sumar ceea ce fiecare om va trăi în momentul morţii.
Si această experienţă este generală, deci
independentă de faptul că sunteţi aborigen
din Australia, hindus, musulman, creştin sau necredincios:
ea este de asemenea independentă de vârsta voastră
sau de statutul vostru socio-economic. Căci este vorba
de un eveniment pur uman, aşa cum procesul normal al
unei naşteri a devenit un eveniment pur uman.
Experienţa morţii este aproape identică
cu cea a naşterii. Este o naştere într-o altă
existenţă, care nu poate fi dovedită într-un
mod foarte simplu. Timp de două mii de ani aţi fost
invitaţi să „credeţi” în lucrurile de dincolo.
Pentru mine, aceasta nu mai este o problemă de credinţă,
ci o problemă de cunoaştere. Şi vă voi
spune cu plăcere cum se obţine această cunoaştere,
cu condiţia ca voi să vreţi aceasta. Dar dacă
nu vreţi, nu are nici o importanţă. […]
În momentul morţii există trei etape.
În limbajul pe care îl folosesc pentru copilaşii muribunzi,
eu spun că moartea fizică a omului este identică
cu observaţia pe care o putem face atunci când fluturele
părăseşte coconul (gogoaşa). Coconul şi
larva lui sunt corpul uman trecător. Ele nu sunt totuşi
identice cu voi, nefiind decât o casă provizorie, dacă
vă puteţi imagina în felul acesta. A muri este pur
şi simplu a ne muta într-o casă mai frumoasă,
simbolic înţelegând.
De îndată ce coconul este deteriorat în
mod irezistibil, fie prin suicid, omor, infarct sau boală
cronică – puţin contează cum – el va elibera
fluturele, adică sufletul vostru. În această a doua
etapă, când fluturele vostru – tot simbolic – şi-a
părăsit corpul, veţi trăi evenimente importante
a căror importanţă trebuie să o cunoaşteţi
pentru a nu vă mai fi frică niciodată de moarte.
În cea de-a doua etapă veţi fi aprovizionat
cu energie psihică, în timp ce în prima etapă eraţi
dotaţi cu energie fizică. În această ultimă
etapă, aveţi nevoie de un creier care să funcţioneze,
adică de o conştiinţă trează, pentru
a putea comunica cu alţii. În momentul în care aceasta
vă lipseşte, adică atunci când coconul este
deteriorat în aşa măsură încât nu mai puteţi
respira şi când pulsul cardiac şi undele cerebrale
nu mai pot fi măsurate, fluturele se află deja în
afara coconului. Ceea ce nu vrea să însemne că sunteţi
deja mort, ci că coconul nu mai funcţionează.
Părăsind acest cocon, ajungeţi în etapa a doua,
a energiei psihice. Energiile fizică şi psihică
sunt cele două energii pe care omul le poate manipula.
Cel mai mare cadou pe care Dumnezeu l-a făcut
oamenilor este liberul arbitru. Şi din toate fiinţele
vii, numai omul posedă acest liber arbitru. Voi aveţi
aşadar alegerea de a folosi aceste energii într-un mod
pozitiv sau negativ. Aceasta vrea să însemne că
cele două vieţi din corpurile respective pot fi
pozitive sau negative. De îndată ce sunteţi un fluture
eliberat, adică de îndată ce sufletul vostru a părăsit
corpul vostru, vă veţi da seama mai întâi că
vedeţi tot ce se întâmplă la locul morţii voastre,
în camera de boală, la locul accidentului sau acolo unde
aţi părăsit acest corp. Nu mai percepeţi
aceste evenimente cu conştiinţa voastră muritoare,
ci cu o percepţie nouă. Înregistraţi totul,
şi în momentul în care nu mai aveţi tensiune arterială,
sau nu mai aveţi nici puls nici respiraţie, chiar
şi în absenţa undelor cerebrale. Ştiţi
exact ce spune şi gândeşte fiecare şi cum se
comportă. […]
Trebuie de asemenea să ştiţi
că dacă vă apropiaţi de patul pe care
se află mama muribundă sau tatăl muribund care
sunt deja în comă profundă, această femeie
şi acest bărbat aud tot ceea ce spuneţi. Şi
nu este prea târziu să spuneţi: “îmi pare rău”,
“te iubesc” sau tot ce vreţi să spuneţi. […]
În această a doua etapă, „mortul”
– dacă pot să mă exprim astfel – va remarca
şi faptul că este din nou intact. Orbii pot să
vadă. Cei surzi sau muţi aud şi vorbesc din
nou. […]
În această a doua etapă, vă
daţi seama, de asemenea, cu nicio fiinţă umană
nu poate muri singură, nu numai pentru că mortul
este în măsură să facă vizită oricui
– indiferent de distanţa în spaţiu - , ci şi
pentru că oameni care au murit înaintea voastră,
şi pe care îi iubiţi, vă aşteaptă
întotdeauna. Şi pentru că timpul nu există,
cineva care la 20 de ani a pierdut un copil, poate ca, murind
la 99 de ani, să-şi întâlnească copilul ca
copil, întrucât pentru cei de cealaltă parte un minut
poate avea durata a 100 de ani din timpul nostru.
Ceea ce Biserica le povesteşte copilaşilor
apropo de îngerul lor păzitor se bazează pe fapte,
căci este dovedit faptul că fiecare fiinţă,
de la naştere până la moartea sa, este însoţit
de fiinţe spirituale. Fiecare om are asemenea ghizi,
fie că credeţi fie că nu, fie că sunteţi
evreu, catolic sau fără religie, nu are nici o importanţă.
Căci această iubire este necondiţionată
şi de aceea fiecărui om îi este făcut cadoul
unui ghid. Ei sunt cei pe care copilaşii îi numesc „parteneri
de joc” . […]
În general sunteţi aşteptat de persoana
pe care o iubiţi cel mai mult. Pe ea o veţi întâlni
întotdeauna prima. […]
După ce veţi fi realizat în această
a doua etapă integralitatea regăsită a corpului
şi îi veţi fi întâlnit pe cei pe care îi iubiţi,
luăm cunoştinţă de faptul că moartea
nu este decât o trecere într-o altă formă de viaţă.
Am abandonat formele fizice terestre căci nu mai avem
nevoie de ele. Şi înainte de a părăsi corpul
nostru pentru a lua forma pe care o vom avea în eternitate,
trecem printr-o fază de tranziţie complet amprentată
de factori culturali tereştri. Poate fi vorba de trecerea
printr-un tunel sau de un portal sau de traversarea unui pod.
Eu, fiind originară din Elveţia, am traversat o
curmătură(şa muntoasă) alpină cu
flori sălbatice. Fiecare are cerul pe care şi-l
imaginează. Şi pentru mine, cerul este evident
Elveţia, cu munţi şi flori sălbatice.
Eu am putut să trăiesc această tranziţie
ca pe o şa alpină de toată frumuseţea,
ale cărei păşuni erau colorate cu flori care
îmi făceau impresia unui covor persan.
Şi apoi, de îndată ce veţi fi
îndeplinit această trecere, o lumină străluceşte
la capăt. Această lumină este mai mult decât
albă, este de o claritate absolută. Şi
pe măsură ce vă apropiaţi de această
lumină, sunteţi umpluţi de cea mai mare iubire,
indescriptibilă şi necondiţionată, pe
care v-o puteţi imagina. Nu există cuvinte pentru
a o descrie.
Când cineva are o experienţă în pragul
morţii, el nu poate privi această lumină decât
foarte scurt. Şi trebuie să se întoarcă imediat
pe pământ. Dar când muriţi – vreau să spun
a muri definitiv – acest contact dintre cocon şi fluture,
pe care l-am putea compara cu un cordon ombilical, cordon
de argint, este rupt. După aceea, nu mai este
posibilă întoarcerea în corpul terestru. Dar nu veţi
vrea în nici un caz să vă întoarceţi, căci
atunci când a văzut lumina nimeni nu mai vrea să
revină pe pământ. Şi în această lumină
vă daţi seama pentru prima dată de ceea ce
omul ar fi putut să fie. Trăiţi acolo comprehensiunea
fără judecată, trăiţi acolo o iubire
necondiţionată, indescriptibilă. Şi în
această prezenţă pe care mulţi o numesc
Christos sau Dumnezeu, Iubire sau Lumină, realizaţi
că toată viaţa voastră de aici de jos
nu este decât o şcoală prin care trebuie să
treceţi, că trebuie să învăţaţi
aici anumite lucruri şi să ieşiţi victorioşi
din anumite încercări. Când aţi terminat programul
şi reuşiţi la examene, vă puteţi
întoarce.
Mulţi întreabă: „Pentru ce copii
atât de frumoşi trebuie să moară?” Răspunsul
este pur şi simplu că aceşti copii au învăţat
în puţin timp ceea ce aveau de învăţat. Şi
în funcţie de persoane, este vorba de lucruri total
diferite. Dar fiecare trebuie să înveţe un lucru
înainte de a putea să se întoarcă acolo de unde
vine, şi anume iubirea necondiţionată.
Când aţi învăţat-o şi practicat-o aţi
reuşit la cel mai important dintre examene.
În această Lumină, în prezenţa
lui Dumnezeu, a lui Christos, sau oricare ar fi numele pe
care l-aţi da, trebuie să vă priviţi toată
viaţa terestră, de la prima zi până în ziua
morţii. Revăzându-vă propria viaţă,
sunteţi în etapa a treia. În această etapă,
nu mai dispuneţi de conştiinţa primei etape
sau de această posibilitate de percepţie caracteristică
celei de a doua. Acum posedaţi cunoaşterea. Cunoaşteţi
exact fiecare gând pe care l-aţi avut în fiecare moment
al vieţii, cunoaşteţi fiecare faptă pe
care aţi făcut-o şi fiecare cuvânt pe care
l-aţi rostit. Dar această posibilitate de a ne aminti
nu este decât o infimă parte din cunoaşterea totală
pe care o aveţi. Căci în momentul în care priviţi
încă o dată toată viaţa voastră,
realizaţi toate consecinţele care au rezultat
din fiecare din gândurile voastre, din fiecare din cuvintele
voastre, din fiecare din faptele voastre.
Dumnezeu este Iubire necondiţionată.
Cu prilejul „revederii” vieţii noastre, nu pe El îl
veţi face răspunzător de destinul vostru.
Veţi realiza că voi aţi fost duşmanul
cel mai rău, deoarece acum trebuie să vă reproşaţi
că aţi lăsat să treacă atâtea ocazii
de a creşte. Acum ştiţi că atunci când
v-a ars casa, când copilul vostru a decedat, când soţul
a fost rănit sau când tu însuţi ai avut un atac
de apoplexie, era vorba de lovituri ale sorţii cu mesaje
reprezentând posibilităţi de a creşte, a creşte
în comprehensiune, în iubire, în toate lucrurile în care avem
încă de învăţat. Şi acum regretaţi:
„În loc să fi folosit şansa astfel oferită,
eu am devenit tot mai plin de amărăciune, mânia
şi negativitatea mea au sporit…”
Noi am fost creaţi pentru o viaţă
simplă, frumoasă, minunată. […]
În final aş vrea să vă asigur
că este un adevărat cadou acela de a sta la căpătâiul
muribunzilor, că a muri nu este neapărat
o problemă tristă şi groaznică, că
voi puteţi, din contră, să trăiţi
acolo lucruri minunate, multă tandreţe. Şi
dacă transmiteţi copiilor votri, nepoţilor
voştri cât şi vecinilor voştri ceea ce aţi
învăţat de la muribunzi, această lume va fi
în curând din nou un paradis. Şi cred că este timpul
să începem.
pag. 21-45
Continuare – 3 martie
2013
Viata, moartea si viata de dupã moarte
Chestiunea care se pune acum este, foarte natural:
ce se petrece după moarte?
Am studiat comportamentul copilaşilor
care nu au citit cartea lui Moody, Viaţă după
viaţă, nici articolele din ziare. Chiar şi
un copil de 2 ani ne-a lăsat să-i împărtăşim
experienţa a ceea ce era considerat a fi moarte. În aceste
mărturii s-a adeverit faptul că persoane de apartenenţă
religioasă diferită văd şi apariţii
diferite, potrivit religiilor. Cel mai bun exemplu al nostru
este poate cel al unui copil de 2 ani. Urmare a unei injecţii
făcute de un medic, acest băieţel a avut o
reacţie alergică atât de violentă încât medicul
l-a declarat mort. Şi în timp ce medicul şi mama
aşteptau sosirea tatălui care fusese prevenit, mama
îşi săruta copilaşul, gemând, plângând şi
suferind cumplit. După un anumit timp care i-a părut
o veşnicie, copilul rosteşte cu cuvinte care ar
fi putut fi ale unui bătrân: „Mamă, am fost mort.
Am fost la Isus şi la Maria. Şi Maria mi-a spus
de mai multe ori că timpul meu încă nu a sosit şi
că trebuia să mă întorc pe pământ. Dar
eu nu voiam să cred. Şi cum vedea că eu nu
vreau s-o ascult, ea m-a luat cu blândeţe de încheietura
mâinii şi m-a îndepărtat de Isus spunând: Pierre,
tu trebuie să te întorci. Tu trebuie s-o salvezi pe mama
ta de foc.” În acel moment el a redeschis ochii. Şi a
adăugat cu propriile lui cuvinte: „Ştii, mamă,
când ea mi-a spus aceasta, eu am fugit tot drumul până
la tine.”
Timp de 13 ani, această mamă a fost
incapabilă să vorbească despre acest eveniment
cu cineva. Era foarte deprimată, căci ea interpreta
fals ceea ce Maria i-s spus fiului ei.
Ea a înţeles că fiul ei va fi cel
care într-o zi o va salva de foc, adică din infern. Dar
ceea ce ea nu înţelegea, era pentru ce infernul o aştepta
tocmai pe ea, când ea era o creştină corectă,
credincioasă şi extrem de harnică. Am încercat
să-i explic că ea a interpretat prost limbajul
simbolic. Că acest mesaj era un cadou unic şi minunat
al Mariei care, ca toate fiinţele de pe planul spiritual,
era o fiinţă de o iubire totală şi necondiţionată.
Ea nu putea să judece, nici să critice pe nimeni,
contrar oamenilor cărora aceste calităţi le
lipsesc cumplit. I-am cerut să facă pentru un moment
abstracţie de aceste gânduri pentru a-i permite componentei
ei spirituale şi intuitive să-i răspundă.
Şi apoi i-am spus: „Ce aţi fi simţit dacă
Maria nu vi l-ar fi trimis înapoi pe Pierre acum 13 ani?”
Ea şi-a luat capul în mâini şi s exclamat: „Doamne,
ar fi fost infernul.” Se înţelege de la sine că
nu a mai fost nevoie să-i pun întrebarea: „Înţelegeţi
acum că Maria v-a ferit de foc?”
Sfintele Scripturi abundă în exemple de
limbaj simbolic. Si dacă oamenii ar asculta mai mult
componenta lor intuitiv-spirituală, în loc să otrăvească
mesajele acestei minunate surse de comunicaţie cu propria
lor negativitate, cu fricile lor, cu sentimentele lor de culpabilitate,
cu dorinţa de a-i pedepsi pe alţii sau pe ei înşişi,
ei ar începe să înţeleagă şi minunatul
limbaj al muribunzilor, atunci când aceştia caută
să ne împărtăşească grijile lor,
cunoaşterea lor şi percepţiile lor.
Nu mai este nevoie să precizez că
un copil evreu nu îl va întâlni niciodată pe Isus, şi
că un copil protestant nu o va vedea niciodată pe
Maria. Aceasta nu vrea să spună că aceste fiinţe
nu se ocupă de copiii de altă religie, ci pur şi
simplu că fiecare obţine ceea ce are el nevoie.
Fiinţele pe care le întâlnim sunt cele pe care le-am
iubit cel mai mult şi care au decedat înaintea noastră.
[…]
Aş vrea acum să împărtăşesc
cu voi câteva aspecte din propriile mele experienţe mistice
care m-au ajutat să ştiu mai degrabă
decât să cred că toate lucrurile care sunt
dincolo de înţelegerea noastră ştiinţifică
sunt adevăruri şi realităţi deschise fiecăruia
dintre noi. Ţin să subliniez că altădată
nu aveam nici o idee despre o conştiinţă superioară.
Nu am avut niciodată un guru şi nu am ştiu
niciodată să meditez, ceea ce este o sursă
de pace şi de comprehensiune pentru mulţi oameni,
nu numai în Orient, ci din ce în ce mai mult în partea noastră
de lume. Este adevărat că eu mă retrag în mine
însămi de fiecare dată când vorbesc cu bolnavi muribunzi.
Şi poate că aceste mii de ore pe care le-am petrecut
la căpătâiul patului lor, unde nimeni şi nimic
nu putea să ne deranjeze, era un fel de meditaţie.
Privit sub acest unghi, eu am meditat efectiv foarte multe
ore. Dar eu sunt convinsă că nu este necesar să
trăieşti ca ermit în munte sau să fi aşezat
la picioarele unui guru în India, pentru a face experienţe
mistice.
Eu sunt convinsă că fiecare fiinţă
are o câte o componentă (sfert, pătrime) fizică,
emoţională, intelectuală şi spirituală.
Cred, de asemenea, că dacă am putea învăţa
să ne eliberăm de sentimentele noastre denaturate,
de ura noastră, de fricile noastre, de lacrimile noastre
non vărsate, am putea din nou să ne aflăm în
armonie cu adevăratul nostru eu, cel care ar trebui să
fim. Acest eu veritabil este compus din aceste sferturi care
ar trebui să se completeze şi să dea un tot
armonios. Noi nu putem atinge această stare de echilibru
interior decât cu condiţia de a fi învăţat
să acceptăm corpul nostru fizic. Trebuie
să ajungem să ne exprimăm sentimentele în
mod liber, fără să ne fie frică că
cineva râde de noi dacă plângem, dacă suntem furioşi
sau invidioşi sau când ne străduim să semănăm
cu cineva din cauza talentelor lui, a darurilor lui sau a
comportamentului lui. Trebuie să înţelegem că
nu există decât două frici: frica de a cădea
şi frica de zgomot. Toate celelalte frici ne-au fost
rând pe rând impuse în copilăria noastră de către
adulţi, căci ei îşi proiectau asupra noastră
propriile lor frici şi le transmiteau astfel din generaţie
în generaţie.
Dar cel mai important dintre toate este să
învăţăm să iubim necondiţionat. Majoritatea
dintre noi au crescut ca prostituate. Era mereu: Te
iubesc „dacă”… Şi acest cuvânt „dacă”
a ruinat şi distrus mai multe vieţi decât orice
pe planeta Pământ. Acest cuvânt ne antrenează la
prostituţie, căci el ne face să credem că
printr-o bună purtare sau prin note bune la şcoală,
putem cumpăra iubire. În acest fel, nu putem dezvolta
niciodată simţul iubirii de sine sau al gratificării
de sine. Dacă, copil fiind, nu făceam voia adulţilor
eram pedepsiţi, în timp ce o educaţie afectuoasă
ar fi putut să ne facă să înţelegem motivul.
Maeştrii noştri spirituali ne-au spus că dacă
am fi crescut în iubirea necondiţionată şi
în disciplină, nu ne-ar fi fost niciodată frică
de furtunile vieţii. Nu ne-ar mai fi fost frică
de sentimentele de culpabilitate şi de angoasă,
căci acestea sunt singurii inamici ai omului. „Dacă
aţi acoperi Marele Canion pentru a-l proteja de furtuni,
nu aţi mai vedea niciodată frumuseţea formaţiunilor
lui.”
Aşa cum am spus, eu nu am căutat
guru şi nu am încercat să meditez, nici să
ajung la un nivel de conştiinţă superioară.
Dar, de fiecare dată, când luam cunoştinţă,
printr-un bolnav sau printr-o împrejurare sau alta a vieţii,
de o negativitate din mine, căutam să le alung pentru
a atinge într-o zi această armonie între componentele
fizică, emoţională, intelectuală şi
spirituală. Şi când îmi făceam „ temele” şi
încercam să aplic eu însămi ceea ce învăţam
pe alţii, eram din ce în ce mai copleşită de
experienţe mistice. Acestea rezultau dintr-un schimb
de gânduri cu spiritual-intuitivul meu, omniscient şi
care înţelege totul. Intra, de asemenea, în joc luarea
de contact cu aceste forţe conductoare care vin dintr-o
lume intactă, ne înconjoară în permanenţă
şi aşteaptă ocazia pentru a ne transmite o
cunoaştere şi indicaţii, dar şi să
ne ajute să înţelegem raţiunea noastră
de a fi, şi în special semnificaţia soartei noastre
individuale pe pământ. Aceasta pentru a ne permite să
ne îndeplinim destinul nostru într-o singură viaţă
terestră, pentru a nu mai trebui să revenim ca să
revizuim lecţiile pe care nu le-am învăţat
în această existenţă.
Eu am trăit una din primele mele experienţe
în cursul unei cercetări ştiinţifice în care
mi-a fost permis să-mi părăsesc corpul . Această
experienţă a fost indusă prin mijloace iatrogene
într-un laborator din Virgnia şi supravegheată de
câţiva savanţi sceptici. În cursul unei dintre experienţele
mele extracorporale, am fost readusă de către şeful
de laborator care a estimat că am plecat prea devreme
şi prea repede. Spre marea mea consternare, el se interfera
astfel în propriile mele nevoi şi propria mea personalitate.
Data următoare am decis să ocolesc problema unei
intervenţii străine programându-mi eu însămi
plecarea pentru a merge mai repede decât viteza luminii şi
mai departe, unde nu a ajuns nici o fiinţă umană
printr-o experienţă extracorporală. În momentul
în care experienţa a fost indusă, mi-am părăsit
corpul cu o viteză incredibilă.
Dar singurul lucru de care îmi amintesc la
întoarcerea mea în corpul fizic, a fost cuvântul SHANTI NILAYA.
Nu aveam nici o idee despre semnificaţia sau interpretarea
acestui cuvânt. Nu ştiam deci unde puteam fi. Singurul
lucru pe care îl ştiam îndată după întoarcerea
mea este faptul că eram vindecată de o constipaţie
cvasi totală cât şi de o problemă dorsală
foarte dureroasă care mă împiedica să ridic
chiar şi o carte. Or, după această experienţă
extracorporală, am putut să constat că intestinul
meu funcţiona din nou şi că eu puteam să
ridic un sac de 50 kg fără oboseală sau durere.
Persoanele prezente spuneau că am întinerit cu 20 de
ani. Fiecare dintre ele încercau să obţină
alte informaţii pe tema experienţei mele. Eu nu
ştiam unde am fost până ce nu am aflat mai mult
în noaptea următoare.
Îmi petreceam această noapte într-o pensiune
izolată în mijlocul unei păduri din Blue Ridge Mountains.
Puţin câte puţin, nu fără frică,
mi-am dat seama că în experienţa mea extracorporală,
mersesem prea departe şi că trebuia acum să
suport consecinţele propriei mele decizii. Încercam să
lupt contra oboselii mele, presimţind că „aceasta”
se întâmpla, fără a şti ce anume „aceasta”
putea fi. Şi în momentul în care m-am lăsat în voia
soartei, am avut probabil experienţa cea mai dureroasă
şi solitară pe care o fiinţă umană
o poate trăi. În sensul propriu al cuvântului am trăit
miile de morţi prin care bolnavii mei au trecut. Agonizam
în sensul fizic, emoţional, intelectual şi spiritual
al termenului. Eram incapabilă să respir. În mijlocul
acestor suferinţe fizice, eram perfect conştientă
că nu era nimeni în apropierea mea pentru a mă ajuta.
Trebuia să traversez această noapte absolut singură.
În cursul acestor ore cumplite nu am avut decât
trei scurte răgazuri. Aş putea compara aceste dureri
cu contracţiile unei naşteri, dar ele se succedau
fără întrerupere. În cele trei răgazuri, în
cursul cărora am reuşit să respir adânc, s-au
petrecut câteva evenimente importante pe plan simbolic
pe care nu le-am înţeles totuşi decât mult mai târziu.
Continuare
4 martie 2013
La primul răgaz am cerut un umăr
pe care m-aş fi putut sprijini. Şi credeam într-adevăr
că umărul stâng al unui bărbat va apărea
şi pe el aş fi putut să-mi pun capul pentru
a suporta mai bine durerile. Dar abia făcusem această
cerere şi o voce profundă şi severă,
dar plină de iubire şi de compasiune, mi-a spus
simplu: „Nu îţi va fi acordat!”
După un timp infinit de lung, un nou răgaz
mi-a fost acordat. De această dată am cerut o mână
pe care să o pot apuca. Şi din nou am sperat că
o mână va apărea în dreapta patului meu, şi
că voi putea să mă prind de acea mână
pentru a suporta mai uşor durerile. Aceeaşi voce
s-a făcut din nou auzită: „Nu îţi va fi acordată!”
La cel de-al treilea răgaz şi ultimul,
am decis să nu cer decât un capăt de deget. Dar
imediat am adăugat , aşa cum îmi stă în caracter:
„Nu, dacă nu mi se dă mâna, renunţ la capătul
de deget.” Bineînţeles, spunând capăt de deget,
subînţelegeam perceperea unei prezenţe, chiar dacă
nu mă puteam agăţa de degetul ei.
Şi pentru prima dată în viaţa
mea, ieşirea a fost cea a credinţei. Şi această
credinţă rezulta din conştiinţa
că dispuneam eu însămi de destulă forţă
şi de curaj pentru a putea suporta singură această
agonie. Ştiam acest lucru în mod profund. Dintr-o
dată am înţeles că nu aveam decât să încetez
lupta mea, să transform rezistenţa mea în supunere
liniştită şi pozitivă şi să
spun pur şi simplu „da”.
În momentul în care chiar spuneam „da”, acele
suferinţe au încetat. Respiraţia mea s-a liniştit,
durerea fizică a dispărut. Şi în locul acestor
mii de morţi, am fost gratificată cu o experienţă
de renaştere care nu poate fi descrisă în cuvinte.
Mai întâi, a fost o oscilaţie sau o pulsaţie
foarte rapidă la nivelul abdomenului care s-a răspândit
în tot corpul. Dar aceasta nu era totul. Căci această
vibraţie se întinde asupra a tot ce priveam, plafonul,
peretele, solul, mobila, fereastra, chiar şi cerul pe
care îl zăream prin fereastră. Copacii au fost cuprinşi
de această vibraţie şi în final întreaga planetă
Pământ. Aveam efectiv impresia că toată planeta
Pământ, că fiecare moleculă vibra. Şi
apoi am văzut ceva care semăna cu un boboc de floare
de lotus, deschizându-se în faţa mea şi devenind
o floare minunată. Iar în spatele acestei flori de lotus
s-a aflat subit lumina de care îmi povesteau mereu bolnavii
mei. Şi când m-am apropiat de lumină prin această
floare de lotus deschisă şi vibrantă, am fost
atrasă încetişor, dar din ce în ce mai intens, de
acea lumină, acea iubire inimaginabilă, necondiţionată,
până la a mă topi (reuni) complet în ea.
Totuşi, din clipa în care m-am unit cu
acea sursă de lumină, toate vibraţiile au încetat.
Un mare calm m-a invadat şi am căzut într-un somn
profund care semăna cu o transă. Trezindu-mă
din somn ştiam că trebuia să-mi pun o haină
şi sandalele pentru a coborî de pe munte şi că
„aceasta” se va întâmpla la răsăritul soarelui.
Trezindu-mă din nou, cam
după o oră şi jumătate, mi-am pus haina
şi sandalele şi am coborât de pe colină. Aici
am căzut în extazul cel mai extraordinar care îi este
dat unei fiinţe umane să-l trăiască pe
acest pământ.
Eram într-o stare de iubire
absolută şi admiram totul în jurul meu. Mă
aflam în comuniune de iubire cu fiecare frunză, cu fiecare
nor, cu fiecare fir de iarbă şi cu fiecare fiinţă
vie. Simţeam chiar pulsaţiile fiecărei
pietricele de pe cărare, treceam în sensul propriu al
cuvântului „deasupra” lor şi le interpelam în gând: „Nu
pot merge pe voi căci nu aş vrea să vă
fac rău.” Şi când am ajuns la baza colinei, am conştientizat
faptul că niciunul din paşii mei nu atinsese solul.
Nu mă îndoiam de realitatea acestei trăiri. Era
vorba pur şi simplu de o percepţie ce rezultă
din conştiinţa cosmică. Mi-a fost permis
să recunosc viaţa din fiecare componentă a
naturii, cu acea iubire care nu poate fi exprimată.
A fost nevoie de câteva zile pentru a mă
readapta din nou la existenţa mea fizică, pentru
a-mi vedea de banalităţile vieţii, a spăla
vesela, a spăla lenjeria sau a pregăti masa pentru
familia mea. Şi mi-au trebuit mai multe luni până
să pot vorbi despre experienţa mea. Am putut s-o
împărtăşesc cu un grup de oameni minunaţi
care nu judecau, dar care erau comprehensivi, şi care
mă invitaseră la Berkely în California cu ocazia
unui simpozion de psihologie transpersonală. După
ce le-am împărtăşit experienţa mea cu
acest grup, ei i-au dat un nume: „Conştiinţa cosmică”.
După obiceiul meu, m-am dus drept într-o bibliotecă
pentru a vedea dacă pot împrumuta o carte care tratează
acest subiect şi pentru a afla semnificaţia unei
astfel de stări pe plan intelectual. Datorită acestui
grup am aflat şi că cuvântul „Shanti Nilaya” , care
îmi fusese comunicat atunci când m-am topit în energia spirituală,
acea sursă primară de lumină, înseamnă
oaza de pace finală care ne aşteaptă,
acel acasă unde ne întoarcem toţi într-o zi după
ce vom fi traversat toate angoasele, durerile, suferinţele
şi întristările, după ce vom fi învăţat
să ne debarasăm de toate aceste dureri pentru a
fi ceea ce Creatorul a vrut să fim: o fiinţă
în echilibru între cele patru componente: fizică, emoţională,
intelectuală şi spirituală, deci o fiinţă
care a înţeles că adevărata iubire nu este
posesivă şi nu pune condiţii. Dacă trăim
o viaţă de iubire totală, vom fi sănătoşi
şi intacţi şi vom fi atunci în măsură
să îndeplinim într-o singură viaţă sarcinile
şi scopurile care ne-au fost repartizate.
Experienţa pe care v-am povestit-o mi-a
schimbat viaţa într-un mod pe care nu-l pot explica.
Dar, în acelaşi timp, am înţeles că la acea
vreme dacă făceam cuiva parte de cunoaşterea
mea despre viaţa de după moarte, aş fi avut
de trecut literalmente prin mii de morţi, pentru că
societatea în care trăiam ar fi încercat să mă
demoleze complet. Dar experienţa şi cunoaşterea,
bucuria, iubirea şi entuziasmul care au urmat agoniei
sunt recompense de departe mult superioare suferinţelor.
(pag. 131-156)