|
Richard Wurmbrand - "Îmbãtat de dragoste"
-fragmente-
Religia
crestinã constã în a deveni îmbãtat de
dragoste. Oamenii îmbãtati confundã lucrurile si persoanele.
Distinctia între "eu", "tu" si "el"
dispare. Asadar, când vorbesc eu, dacã sunt îmbãtat
de dragostea pentru Dumnezeu, Dumnezeu vorbeste prin mine.
Aceia care nu-L cautã pe Dumnezeu în oamenii care suferã,
nu-L vor gãsi. Meister Eckhart spune: "Cauti ceva prin
Dumnezeu, si esti ca unul care ar vrea sã-L facã Lumânare,
pe care s-o foloseascã pentru a lumina. Gãsind îndatã
ceea ce cãutai, arunci lumânarea."
Unii oameni Îl iubesc pe Dumnezeu asa cum Îsi iubesc
vitele, pentru cã ele le dau lapte, brânzã, carne.
Dar cei care Îl iubesc pe Dumnezeu fãrã sã
se gândeascã la darurile Lui îi iubesc si pe oamenii
care suferã.
Cât de rãu ne pare de aceia care L-au adorat pe Cristos în
duh, care au privit în sus spre divinitatea Lui, care au îngenunchiat
în bisericile sale, dar care nu-l recunosc când el apare sub
forma unui suferind.
Când Jeanne d'Arc era în închisoare, nici o mânã
nu i-a fost întinsã ca s-o ajute. Carol al VII-lea, regele
Frantei(pentru care ea luptase), n-a fãcut nici cea mai micã
miscare s-o elibereze. A fost pãrãsitã de toti. N-a
primit niciodatã de la nimeni nici mãcar un semn de simpatie.
Ca si Isus, complet uitatã. În acelasi timp, regele si altii
care ar fi putut s-o ajute, Îl adorau pe Isus în bisericile
lor. Acelasi lucru se întâmplã si azi, sub nationalism
si comunism.
Nimeni nu va fi întrebat la ultima judecatã cât de
mult a suferit, ci cât de mult a iubit.
Fiind încoronat cu Isus, poti duce o viatã
plinã de dragoste. Nu risti nimic dacã iubesti fãrã
ca tu sã fii iubit. În felul acesta ne-a iubit pe noi Cristos.
Desi dispretuit si pãrãsit de toti, El totusi a devenit
Domnul tuturor.
Dacã ai ajuns la acest punct în viata ta, rãmâi
asa !
(...)
Nu te uita înapoi ! Nu te uita la valea din care ai venit !
Încoronat împreunã cu Isus, ai ajuns la cel mai înalt
vârf. Rãmâi acolo si priveste în sus.
Dacã crezi în Isus cel încoronat,
poti primi tot ceea ce-ti aduce viata de fiecare zi, deoarece zilele tale
sunt rânduite mai dinainte de un Dumnezeu iubitor.
În Ioan 18:31-32, citim cã evreii nu voiau sã-L omoare
pe Isus dupã legea lor care prevedea pedeapsa prin omorârea
cu pietre. Voiau mai degrabã sã fie rãstignit. Credeau
cã fac lucrul acesta din propria lor dorintã; nu-si dãdeau
seama cã hotãrârea lor fusese predestinatã.
Ei strigau: "Rãstigneste-L" astfel cã
cuvintele lui Isus au putut fi împlinite dupã vorba prin
care arãtase cu ce moarte avea sã moarã.
Asa si toate întâmplãrile din vietile noastre sunt
predestinate. Suntem exact ca oamenii care vãd un film.
Odatã m-am surprins într-un cinematograf cã mã
rugam pentru cineva de pe ecran, un om nevinovat care era în pericol
de moarte, dar rezultatul fusese decis cu mult timp în urmã.
Era "predestinat" pe bobina din cabina operatorului.
Noi trãim vieti privilegiate. Crestinii nu pot
face ceea ce vor ei, ci, datoritã faptului cã sunt crestini,
sunt dinainte de acord cu orice este în planul lui Dumnezeu pentru
ei. La fel ca îngerii, ei îndeplinesc deciziile lui Dumnezeu.
Dupã cum focul schimbã în foc tot ce se aruncã
în el, asa Dumnezeu schimbã în divinitate pe cine se
apropie de El. Vointa lui Dumnezeu devine una cu vointa fiecãrui
individ.
A muri nu înseamnã a dispãrea. Înseamnã
sã iesi pe o usã si sã intri pe o alta. Încrezându-ne
în Domnul Isus, inimile noastre devin linistite. Dumnezeu poate
închide multe usi în jurul nostru, dar niciodatã pe
cea care e deasupra noastrã.
Cine crede în Domnul Isus Cristos are dreptul sã
ia parte la Cina Domnului. Meritã sã suporti toate necazurile
vietii pentru a participa la ea mãcar o datã. Crestinii
sunt mãdulare ale lui Cristos, carne din carnea Lui si os din oasele
Lui. El este Marele Preot. Marele Preot, capul si trupul, stau înaintea
lui Dumnezeu. Cristos care si-a jerfit trupul de carne pe Golgota acum
2000 de ani, astãzi îsi jerfeste trupul mistic în vietile
împovãrate ale credinciosilor. Cristos este reprezentat la
sfînta masã. Crestinul este Cristos. De asemenea suntem în
pâine si în paharul cu vin. Asa au fost fratii nostri din
toate timpurile, chiar si cei mai slabi.
Din aceastã jerfã a lui Cristos, pomenitã la Cina
Domnului, Biserica învatã sã se jerfeascã pe
ea însãsi si toate posesiunile ei. La împãrtãsanie
fiecare pãstor si fiecare din cei ce o iau trebuie sã spunã
despre el însusi: "Acesta este trupul meu, acesta este sângele
vãrsat pentru iertarea pãcatelor".
Sf. Ciprian a scris: "Jertfa Mântuitorului nostru nu este sãrbãtoritã
cu sfintenia cerutã, dacã oferirea jertfei noastre de sine
nu corespunde cu patimile Lui".
Catolicii si ortodocsii, pe de o parte, si protestantii, pe de alta au
dezbãtut secole de-a rândul problema transubstantierii, adicã
dacã pâinea si vinul devin cu adevãrat trupul si sângele
lui Isus Cristos.
Ar fi mult mai important sã credem cã noi suntem transsubstantiati,
cã trupurile noastre devin într-adevãr ale Lui si
cã sângele Lui circulã prin venele noastre. Atunci
vietile noastre ar deveni evlavioase, întãrite de amintirea
Cinei.
Noi Îl avem pe Mântuitorul, pe Cel care a
suferit, pe Slujitorul, pe Luptãtorul, pe încoronatul Isus.
Prin urmare, putem sã strigãm pasiunilor noastre cã,
desi ne cuceresc de mii de ori, totusi nu ne înving, si cã,
pânã la urmã vor fi zdrobite, oricât de lungã
ar fi bãtãlia. Esenta religiei crestine nu este biruinta,
ci îndrazneala. Isus este calea, nu numai rãsplata.
Ce ar trebui sã fac ca sã am o viatã
biruitoare ?
Mai întâi aceastã întrebare nu are loc în
religia crestinã. Nu existã rãspuns la ea, pentru
cã întrebarea este gresitã. Orice ai face, tot nu
vei putea plãti niciodatã darurile lui Dumnezeu. Cât
ai plãtit pentru faptul cã ai ochi ? Crestinul spune simplu:
"Am primit nenumãrate daruri si am încredere cã
Cel care a fost atât de darnic pânã acum cu mine va
continua sã-mi ofere si altele. Si tot El îmi va da si biruinta".
De asemenea, crestinul se fereste sã cearã ceva care nu
este dupã voia lui Dumnezeu.
Bogãtiile vremelnice sunt câstigate prin
cereri, darurile spirituale prin renuntãri.
Simpla încredere în Dumnezeu si renuntarea
la ceea ce nu este dupã voia Lui vor asigura biruinta. Crestinul
nu are de atins niste scopuri personale. El este la dispozitia lui Dumnezeu.
Prin urmare, el este sfintit fãrã sã facã
sfortãri. Sfortãrile sunt necesare numai atunci când
cineva este împins înainte de ambitie. Dar sfintirea ta nu
este ambitia ta. Este ambitia lui Dumnezeu pentru tine. Vei reusi sã
atingi scopul acesta numai dacã esti slobod.
Richard Wurmbrand:Imbatat de dragoste, Editura
STEPHANUS
Salt la inceputul paginii
|
|